خواستن توانستن نیست؟

[vc_row][vc_column width=”1/4″ offset=”vc_hidden-sm vc_hidden-xs”][vc_widget_sidebar sidebar_id=”default” el_class=”sidebar-area-left sidebar-area”][/vc_column][vc_column width=”3/4″ el_class=”vc_sidebar_position_left” offset=”vc_col-lg-9 vc_col-md-9 vc_col-sm-12″][vc_column_text]

خواستن توانستن نیست!؟

بسیاری از شما حداقل چندین بار این جمله «خواستن توانستن است» را شنید، و شاید هم بیشتر شما هنگام دادن توصیه به شخصی برای رسیدن به آرزوی‌ش این عبارت را برایش مثال زده باشید، و اما آیا واقعاً با تنها خواستن امکان دارد چیزی را که آرزو داریم بدست بیاوریم؟

درین مقاله به این می پردازیم که علاوه بر خواستن، چی چیزی دیگری نیازمند رسیدن به اهدافمان است.

خواستن به تنهایی جواب نمی دهد.

در دنیا انسانی پیدا نخواهد شود که آرزوی نداشته باشد و نخواهد که به چیزی دست یابد، هر شخص نظر به نیازمندی های که در زمان حال دارد می خواهد آنها را در آینده بدست بیاورد تا با آن نیاز های امروز خودش را رفع کند. بسیاری اشخاص به این خواسته های شان میرسند ولی برعکس بسیاری هم به آنها نمی رسند.

اما رسیدن به خواسته هایمان کاری غیر ممکن هم نیست و تنها نیازمند آگاهی از روش های رسیدن به آن هستیم و همانطور که این دغدغه همه است، افرادی در سدد پیدا کردن روش های اشخاصی که به اهدافشان رسیدن شدند و آن را «راز های موفقیت» می نامند. خوبی این داستان این است که ما میدانیم که رازی در کار نیست و تنها با پیروی چند اصول و قدم گذاشتن در مسیر درست شما میتوانید شانس رسیدن به خواسته تان را افزایش دهید.

مکمل خواستن چیست؟

یکی از دوست های من اهداف بسیاری داشت و همیشه برایم تعریف می‌کرد که دوست دارد چی چیز های در زندگی داشته باشد اما زمانی که ازش می پرسیدم «برای رسید به اهدافت چی کاری های انجام می دهی» جواب میداد «خواستن توانستن است»، شما هم شاید متوجه شده باشید که اگر رسیدن به اهداف تنها با تکیه به همین جمله امکان پذیر می بود امروزه همه ما ثروتی به اندازه ثروت ایلان ماسک می داشته بودیم چون همه ما یکبار هم که شده آن را خواسته ایم.

تلاش

یکی از مکمل های خواستن تلاش است، افراد موفق آنهای نیستند که به شانس باوری داشته باشند بلکه راز موفقیت شان را تلاش بی وقفه خودشان میدانند و این دور از تصور نیست. بعد از دانستن اینکه چی می خواهید مسیر شما با تلاش کردن آغاز خواهد شد و اما اگر شما تلاش نکنید همیشه در همان وضعیت زندگی تان خواهید ماند، اگرم ده هم سال بگذرد بازهم خواسته شما یک خواسته باقی مانده است.

چه نوع تلاش نیاز دارید.

برای این که بدانید تا چه حد تلاش نیاز دارید باید بدانید خواسته شما چقدر بزرگ است، نیاز نیست از خواسته های بزرگ بترسید هرچه خواسته شما بزرگ باشد همان قدر لذت رسیدن به افزایش خواهد یافت اما این لذت با تلاش فراوان بدست می آید که آن هم ملزم فداکاری می‌باشد.

فداکاری

ما انسان ها همیشه در حال فداکاری هستیم طوری که برای بدست آوردن چیزی باید چیزی دیگری را باید فدای آن کنیم، مثلاً اگر می‌خوهید لاغر شوید باید نخوردن غذای های لذیذ فدای آن کنید، اگر دارید سریال دلخواه تان را تماشا می کنید وقت تان را برای آن مصرف می کنید، اگر در شب درس میخوانید خواب تان را با آن عوض کرده اید. خلاصه همه زندگی بشر بر مبنای مبادله و فدا کردن یکی برای بدست آوردن دیگری بناء شده است.

در این بین،‌ وظیفه ما این است که بدانیم چی را فدای چی میکنیم و عاقبت کار خود را بسنجیم، قبل از شروع هر کار از خودتان بپرسید که من چی را فدای این کار کرده ام آیا ارزش آن کمتر از این کاری که میخواهم انجام بدهم است؟ توجه داشته باشید همان طور که رسید به اهداف نیازمند زمان است، ارزش چیزی که حالا فداء می کنیم و برای مان کم جلوه میکند در آینده آن ده برابر خواهد ارزید، پس اگر میخواهید یک ساعت از زمان تان را سنجش کنید آن را ده برابر حساب کنید.

رفتار شما بعد از این چگونه خواهد بود؟

خواستن، تلاش، فداکاری،،،، و صد‌ها مورد دیگر به هم دست می دهند تا موفقیت را رقم میزنند، و نباید تنها نه همین سه مورد که در این مقاله ذکر شد بسنده کنید، نگاه کنید نظر به شرایط تان و اهدافتان دیگر چی چیز های را نیاز دارید تا روی آن تمرکز کنید، چون اثر چیز های که کوچک و کم اهمیت جلوه می‌کنند در آینده ده برابر خواهند بود.

در پایان سپاس که این مقاله را تا انتها مطالعه کردید و بسیار خوشحال خواهم شد نظرات شما راجع به این که دیگر چی چیز ها را باز مورد توجه قرار دهیم تا به خواسته هایمان برسیم داشته باشم.

با قلم  احمد بلال شمس

۱۸ ژانویی ۲۰۲۳

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_text_separator title=”به یاد گیری ادامه دهید…” border_width=”6″][vc_column_text]

شاید به این آموزش ها هم علاقه داشته باشید.

من یک بلوک متنی هستم. برای تغییر این متن روی دکمه ویرایش کلیک کنید. مشتری بسیار مهم است، مشتری توسط مشتری دنبال خواهد شد. چون سرزمین زمین، ماتم و سردار زمین، بالش شیر.

[/vc_column_text]

[/vc_column][/vc_row]

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *